Geen objecten gevonden

E-Fiber glasvezelnetwerk

Je huurwoning en de werkzaamheden

De aanleg van het glasvezelnetwerk in de Hoeksche Waard is in volle gang. Om ervoor te zorgen dat iedereen straks gebruik kan maken van een snel en betrouwbaar internetnetwerk, zijn en worden er werkzaamheden uitgevoerd. Bij je op de stoep, in je woning of in de voor- of achtertuin.

E-Fiber zorgt voor de aanleg en aansluiting 

En is dé organisatie waar je als huurder mee te maken krijgt. Zij informeren je over de werkzaamheden en de mogelijkheden tot het afsluiten van een abonnement. Zij doen dit met toestemming van de Gemeente Hoeksche Waard. Wij zijn daar als jouw verhuurder niet bij betrokken. 

Dit is glasvezel

Glasvezel is vezel van glas die zo dun is als haar. En wordt gebruikt om op een super snelle en betrouwbare manier gebruik te maken van het internet. Door heel Nederland liggen hiervoor kabels in de grond. En deze kabels worden, of zijn inmiddels, ook bij jou in de buurt gelegd. Zo kun je, als je hiervoor kiest, straks of in de toekomst gebruik maken van het snelle, digitale netwerk. 

Om gebruik te maken van het netwerk is een abonnement nodig

Dit is niet verplicht en regel je zelf met E-Fiber of een andere provider. Laat je je aansluiten? Dan is het goed om te weten dat je daarvoor onze toestemming niet nodig hebt.

De aansluiting bepaal je niet altijd zelf

Het aansluiten van het netwerk gaat via de meterkast of buitenmuur. Afhankelijk van het type woning waarin je woont, worden er andere werkzaamheden uitgevoerd. Soms is jouw hulp hiervoor nodig.

Woon je in een eengezinswoning?

Neem je een abonnement bij E-Fiber? Dan pas zorgt E-Fiber voor de aansluiting in je woning. Dit gebeurt in de meterkast en hiervoor wordt een afspraak met je gemaakt door E-Fiber. Neem je geen abonnement? Dan zijn er geen werkzaamheden nodig in je woning.

Woon je in een appartementencomplex? Dan is jouw medewerking misschien nodig. Ook als je geen abonnement afsluit.

In appartementencomplexen geldt voor de aansluiting iets anders. Er zijn twee mogelijkheden, namelijk: een aansluiting via de meterkast of via de buitenmuur.

  • Via de meterkast
    Om alle huurders gebruik, nu of in de toekomst, te kunnen laten maken van het glasvezelnetwerk is er iets meer nodig. Je bepaalt nog steeds zelf of je wel of geen abonnement afsluit. Maar voor een aansluiting is het noodzakelijk dat de woningen op de begane grond in ieder geval zijn aangesloten. Ook als er door deze bewoners geen abonnement wordt afgesloten. De reden hiervoor is dat de aansluiting van de kabels buiten het complex aangesloten moet worden op de meterkast(en) van de onderliggende verdiepingen. Via de meterkast(en) kan de kabel voor de aansluiting doorgetrokken worden naar de bovenliggende verdiepingen.

    Huur je een benedenwoning? Wij weten er dan van dat E-Fiber bij je op bezoek om deze werkzaamheden uit te voeren. Wanneer dat is, dat weten wij niet. E-Fiber zorgt dat jij over de werkzaamheden en het moment waarop deze gebeuren, geïnformeerd wordt. Voor de uitvoering van de werkzaamheden moet je thuis zijn. Dat dit mogelijk lastig of hinderlijk voor je is, begrijpen wij. Maar alleen met jouw medewerking kan iedereen die dat wil, nu en in de toekomst, in je wooncomplex gebruik maken van het glasvezelnetwerk. Wij en je bovenburen rekenen op je begrip en medewerking. 
     
  • Via de buitenmuur
    Kies je voor een abonnement dan kan de aansluiting soms ook via de buitenmuur gebeuren. Dit gebeurt alleen als een CAI (Centrale Antenne Inrichting) kastje in de woonkamer aan de gevel zit. De aansluiting van het glasvezelnetwerk gebeurt dan via de buitenmuur naar het CAI punt toe. In je woning wordt naast het CAI punt een extra kasje geplaatst. Voor deze werkzaamheden moet E-Fiber bij jou in de woning zijn. Sluit je geen abonnement af? Dan merk je er verder niks van. Als eigenaar van het wooncomplex hebben wij E-Fiber toestemming gegeven om de werkzaamheden via de gevel uit te voeren. 

Woon je in een wooncomplex met koop- en huurappartementen (Vve)?

Dan gebeuren de meeste werkzaamheden in de algemene ruimtes. De aansluiting in jouw meterkast wordt standaard ook gedaan. E-Fiber maakt hiervoor een afspraak met je. Of je nu wel of geen abonnement afsluit. Sluit je abonnement af? Dan kun je direct van deze dienst gebruik maken. Bij geen abonnement, gebeurt er naast de werkzaamheden voor het aansluiten niets. Met jouw VvE zijn deze afspraken gemaakt. Wij als eigenaar van een deel van de appartementen gaven hiervoor onze toestemming. 

Kort samengevat

E-Fiber is verantwoordelijk en zorgt voor                          de aanleg van het glasvezelnetwerk.
  de (mogelijke) aansluiting in je woning.
  alles rondom een abonnement.
  de communicatie rondom de aansluiting naar jouw meterkast/via de buitenmuur. 
   
Als huurder kies je zelf of je wel of geen abonnement afsluit. 
  verleen je jouw medewerking als je op de begane grond van een wooncomplex woont of een woning huurt in een Vve.
   
HW Wonen heeft toestemming gegeven aan E-Fiber voor de aansluitingen via de gevel of meterkast(en) op de begane grond van de wooncomplexen. 
  heeft met de Vve's afspraken gemaakt over de aansluiting in de woningen in deze wooncomplexen. 
  is geen opdrachtgever voor het glasvezelnetwerk en de daarbij behorende werkzaamheden en communicatie hierover. 

Neem altijd contact met E-Fiber als

Je vragen, klachten of opmerkingen hebt over:
• de aanleg van het glasvezelnetwerk;
• de werkzaamheden in of aan je woning;
• de aansluiting in je woning voor een abonnement.

E-Fiber bereik je via 030 - 2251901 of infoe-fibernl. Meer informatie vind je ook op hun website.

Direct naar de webiste van

Contactgegevens E-Fiber

  • Telefoonnummer 030-2251901
  • E-mailadres info@e-fiber.nl

Deel deze pagina