Welkom Over ons Nieuws & publicaties Laatste nieuws Even voorstellen: de firma Kemkens

Even voorstellen: de firma Kemkens

Leestijd: 3 min

Vanaf januari werkt HW Wonen samen met een nieuwe partij. Installatiebedrijf Kemkens wordt hét aanspreekpunt voor onze huurders bij storingen in cv-ketels en mechanische ventilatie. Daarnaast verzorgt Kemkens ook het onderhoud voor deze installaties. "De overeenkomst met de huidige installateurs liep af, dus dit was een mooi moment om te kijken naar verbeterkansen en een betere prijs-kwaliteitverhouding,” vertelt contractmanager Paulien Ehbel-Rovers van HW Wonen. ”Door voor één installateur te kiezen, vereenvoudigen we bovendien de service naar onze huurders en de interne administratie.

Anderhalve eeuw ervaring

Kemkens is geen groentje in de branche: het bedrijf werd opgericht in 1849 en verzorgt ook de service voor andere woningcorporaties. “Toch kun je aan alles merken dat we een familiebedrijf zijn,” vertelt Rob Cromberge, Hoofd service Oosterhout. “Voor HW Wonen werken we bijvoorbeeld met een vaste pool van twaalf monteurs die het onderhoud en de reparaties verrichten. Al onze monteurs zijn CO-gecertificeerd en voldoen daarmee aan de hoogste mate van veiligheid. Ze dragen altijd bedrijfskleding en rijden in een Kemkens-bus. Bovendien komen we nooit langs zonder afspraak. Zo zorgen we er samen voor dat de huurders van HW Wonen weten met wie ze te maken hebben.”

Altijd iemand aan de lijn

Huurders die een storing in hun cv-ketel of mechanische ventilatie hebben, mogen vanaf 1 januari 2025 direct zelf contact opnemen met Kemkens.  Rob: “Je krijgt 24 uur per dag live een van onze medewerkers aan de lijn. Afhankelijk van de aard van het probleem komen we meteen langs of wordt er een afspraak gemaakt.”

Tweejaarlijks onderhoud

Voor het normale onderhoud aan je cv-ketel of mechanische ventilatie neemt Kemkens contact op als je aan de beurt bent. Rob: “We komen bij iedereen één keer in de twee jaar langs. We nemen van tevoren contact op om een afspraak te maken. Afhankelijk van de voorkeur van de huurder die bij HW Wonen bekend is, gebeurt dat per brief of e-mail.”

Goed om te weten: de eerste keer dat Kemkens langskomt voor onderhoud, krijg je een sticker met een QR-code op je ketel. Door deze te scannen, kan je zien wanneer het laatste onderhoud is geweest én wanneer je weer aan de beurt bent.

Nood of niet?

De kans dat je buiten dat reguliere onderhoud een Kemkens-monteur aan de deur krijgt, is klein. Rob: ”Van alle meldingen die we binnenkrijgen gaat het in 12 tot 15% van de gevallen om een technisch probleem met de ketel. In de overige gevallen hoort iemand bijvoorbeeld een piep, maar blijkt dat het brandalarm te zijn. Of doet de verwarming het niet, maar komt dat doordat de radiatorkraan is dichtgedraaid. Dat soort situaties proberen we natuurlijk al aan de telefoon op te lossen.”

Do’s en don’ts

Moet je altijd bellen als je cv-ketel een storing aangeeft of kan je ook zelf iets doen? Rob: “Het kan slim zijn om de waterstand te checken en indien nodig de ketel bij te vullen. Ook heb je de mogelijkheid de ketel te resetten. Wat je vooral níet moet doen is zelf gaan sleutelen. Dat is niet alleen onverstandig, maar ook gevaarlijk. Bel ons liever, dat mag altijd! Het is wel belangrijk de storingscode op het scherm van de ketel te noteren. Onze medewerkers weten de juiste vragen te stellen om je zo snel mogelijk te helpen.”

Heb je onverhoopt tóch een storing?

Kemkens is 24/7 bereikbaar via 088-5050330. Weet je niet zeker bij wie je je storing moet melden? Dan kan je ook altijd contact opnemen met HW Wonen. Kijk op hwwonen.nl/reparatiemelden of bel naar (0186) 899 899. We helpen je graag!

Een monteur van Kemkens werkt aan een cv-ketel