Welkom Over ons Nieuws & publicaties Laatste nieuws Snel antwoord op je vraag met de HW Wonen Webchat

Snel antwoord op je vraag met de HW Wonen Webchat

Leestijd: 3 min

Snel en makkelijk een vraag stellen aan HW Wonen? Dat kan sinds begin maart met onze webchat! Om onze huurders en woningzoekenden nog beter van dienst te kunnen zijn, hebben we de afgelopen maanden hard gewerkt aan de implementatie van een webchat op onze website. Daarin kun je, via een paar simpele vragen die automatisch gesteld worden, antwoord krijgen op je vraag of met een medewerker spreken.

Wat is een webchat? 

Een webchat is een online chatbox waarin je als huurder of woningzoekende gemakkelijk een vraag aan ons kunt stellen. Je begint met het invullen van je gegevens en vult daarna een aantal vragen in. Hierdoor kunnen we gemakkelijk en snel zien waar de vraag over gaat. Gaat de vraag bijvoorbeeld over een reparatieverzoek? Dan krijg je de pagina te zien met de informatie die je nodig hebt om je reparatieverzoek in te dienen. Als je een vraag stelt waar een persoonlijk antwoord voor nodig is, dan word je automatisch gekoppeld aan een van onze medewerkers. Het is dus geen chatbot, maar je spreekt echt met een medewerker van HW Wonen. Zij helpen je, binnen kantoortijden, direct verder. Wel zo fijn!  

Een nieuwe stap in onze digitale dienstverlening 

We vinden het belangrijk dat we weten wat er speelt onder onze klanten en dat we zichtbaar aanwezig en bereikbaar zijn. Je kunt nu niet alleen e-mailen of bellen, maar ook snel digitaal een berichtje sturen via de website op je laptop of mobiele telefoon. 

Stèphanie Limberg, manager Klant bij HW Wonen: “De nieuwe webchat is een volgende stap in onze digitale dienstverlening. Dit maakt het voor onze klanten nog makkelijker en laagdrempeliger om contact met ons op te nemen. Wij werken graag ‘omnichannel’. Dat betekent dat alle vragen die we op verschillende plekken binnenkrijgen, allemaal op één plek verzameld worden. Op die manier weten we altijd wat er speelt en zien we welke vragen er veel gesteld worden. Daar kunnen we dan weer van leren en zorgen voor passende oplossingen.” 

Voor onze klanten is het nu nog gemakkelijker en laagdrempeliger om contact met ons op te nemen. Ze krijgen snel antwoord op hun vragen of spreken gemakkelijk met een medewerker. Waar je ook bent, de webchat is altijd bereikbaar via een laptop of mobiele telefoon. 

Waar vind je de webchat?

Je vindt de webchat aan de rechterkant onder op elke pagina van onze websites terug, zowel op www.hwwonen.nl als www.thuisbijhwwonen.nl. Je kunt klikken op de grote paarse knop ‘klik hier om te chatten’. De webchat is geopend tijdens kantoortijden: van maandag tot en met donderdag van 08.00 uur tot 17.00 uur en vrijdag van 08.00 uur tot 12.00 uur.