Uitval elektra

Is er geen elektriciteit?

Controleer eerst of dit komt door een storing aan het stroomnetwerk of door een van je apparaten.

Storing op het netwerk

Controleer eenvoudig via de website van Stedin of er werkzaamheden plaatsvinden aan het stroomnetwerk of dat er een storing plaatsvindt. Vinden er geen werkzaamheden plaats en is er geen storing bekend? Meld dit dan door te bellen naar het Nationaal Storingsnummer: (0800) 9009.

De stekkerproef

Om te controleren of er geen elektriciteit is door een van de apparaten in huis doe je de stekkerproef:

  • Schakel alle groepen uit of verwijder de zekeringen.
  • Haal alle stekkers uit de stopcontacten in je woning. Hier horen ook de garage en/of berging bij.
  • Schakel de groepen opnieuw in.
  • Doe de stekkers één voor één weer terug in het stopcontact en controleer of de apparaten aan gaan.

 

Valt de elektriciteit weer uit bij één van je apparaten, dan heeft dit apparaat de storing veroorzaakt. De kosten van een reparatie zijn in dit geval voor jou. Is dit niet het geval en blijft de stroom uitvallen? Neem contact met ons op via 0186 – 899 899.