HWwonen

Huren

Meest gestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over het huren van een huurwoning bij ons.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?
De huur moet uiterlijk op de eerste van de maand betaald zijn. U betaalt de huur dus vooruit.

Ik wil de huur maandelijks zelf overmaken. Wat is mijn betalingskenmerk?
Noteer bij het betalingskenmerk uw naam en adres waarvoor de betaling is bedoeld. U kunt ook inloggen in ‘Mijn HW Wonen’. Dan kunt u precies zien hoeveel uw huur bedraagt en het via IDEAL aan ons overmaken. Voordeel hiervan is dat u het juiste bedrag aan ons overmaakt en inzicht heeft in uw betalingen aan HW Wonen.

Hoe weet ik wanneer er onderhoud aan mijn woning wordt uitgevoerd?
Ieder jaar voeren wij planmatig onderhoud uit. Op onze website vindt u meer informatie. Huurders ontvangen altijd een brief van ons voordat de werkzaamheden starten.

Waar kan ik mijn reparatieverzoek melden?
Een reparatieverzoek kunt u via de site melden. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Krijg ik elk jaar een huurverhoging?
Jaarlijks worden de huren op 1 juli aangepast. In mei ontvangt u daarover schriftelijk bericht. Klikt u hier voor meer informatie over de jaarlijkse huurverhoging.

Ik wil huurtoeslag aanvragen, nu moet ik het KvK nr. van HW Wonen opgeven.
Het KvK nummer van HW Wonen is 23036284.