Welkom thuis

Handige informatie en tips voor jou als huurder

Bij een verhuizing komt er veel op je af. Er zijn veel praktische zaken waar je rekening mee moet houden. Ben je niks vergeten? Met onze handige checklist weet je zeker dat je alles goed geregeld hebt rondom de verhuizing.

Daarnaast vind je hier informatie over hoe je reparaties aan ons kunt doorgeven. En wil je iets aan de woning aanpassen? Ook deze informatie vind je hier terug. 

Checklist verhuizing 

  • Geef je verhuizing online door bij gemeente Hoeksche Waard. Doe dit uiterlijk binnen vijf dagen nadat je verhuisd bent.
  • Informeer bedrijven, zoals de energieleverancier, het waterbedrijf (Evides) en de telefonie- en internetaanbieder.
    TIP: een verhuizing is een mooi moment om de prijzen van verschillende aanbieders te vergelijken. 
  • Geef op tijd je adreswijziging door aan instanties. Je kunt hiervoor eventueel gebruikmaken van de (betaalde) verhuisservice van Postnl.
  • Controleer op www.toeslagen.nl of je voor de nieuwe woning in aanmerking komt voor huurtoeslag.  
  • Ben je goed verzekerd? Als huurder hoef je geen woonhuisverzekering (opstalverzekering) af te sluiten, maar we raden je wel aan om een inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.De glasschadeverzekering loopt automatisch via ons. 
  • Maak je persoonlijke account aan voor ‘Mijn HW Wonen’. Hiervoor heb je na het ondertekenen van het huurcontract een persoonlijke huurcode van ons ontvangen. Via ‘Mijn HW Wonen’ regel je eenvoudig 24/7 al je huurzaken. 
  • Stel jezelf voor aan de buren. Fijn contact met je buren draagt ook bij aan een fijn thuis. 

Onderhoud en reparatie

Reparatieverzoeken kun je 24/7 melden als je bent ingelogd als huurder via de pagina www.hwwonen.nl/reparatiemelden. Je kunt dan direct zelf een afspraak met de monteur inplannen. Spoedreparaties kun je telefonisch melden via (0186) 899 899. Sommige reparaties vallen niet onder onze verantwoordelijkheid. Raadpleeg de brochure ‘Onderhoud en reparaties’  om te kijken wie voor welke reparatie verantwoordelijk is. Hier vind je ook belangrijke telefoonnummers in geval van glasbreuk, verstopping en cv-storing. 

Woning aanpassen

Wil je de woning aanpassen? In een huurwoning mag en kan veel, maar er gelden wel regels. Het is belangrijk dat je aanpassingen, groot of klein, altijd schriftelijk meldt. Meer informatie vind je op de pagina woning aanpassen.